Czy podoba się Państwu e-wydanie
w takiej formie (link powyżej)? W 2011 roku CADblog.pl dostępny
będzie w trzech postaciach: flash, pdf i papierowej!
|
więcej... |
Konkurs dla Prenumeratorów
i Forumowiczów
Wydania
archiwalne 2009/2010...
numer 4(14) 2010
HD już dostępny
w archiwum
numer 3(13) 2010
HD już dostępny
w archiwum
numer 2(12) 2010
dostępny
w archiwum
numer 1(11) 2010 dostępny
w archiwum
numer 9(10) 2009
już dostępny
w archiwum
numer 8(9) 2009
już dostępny
w archiwum
Wydanie specjalne
numer 7(8) 2009
już dostępny
w archiwum
Numer 6(7) 2009
już dostępny
w archiwum
Numer 5(6) 2009
już dostępny
w archiwum
Numer 4(5) 2009
już dostępny
w archiwum
Numer 3(4) 2009
już dostępny
w archiwum
Numer 2(3) 2009
już
dostępny
w archiwum
|
Poniedziałek, 3.08. 2009 r.
Powstanie
’44 w świecie komputerowej animacji
„Himmler przysłał mnie tu, żebym stworzył symbol. Wypalę to
miasto do fundamentów i każę zaorać, jak Rzymianie Kartaginę.
Wyrosną tu drzewa, ptaki uwiją gniazda, wrócą stada jeleni. I
wilki.”
Oskar Wanger, Oberfuehrer SS
15
lipca 2009 miała miejsce prezentacja projektu „HARDKOR 44”
autorstwa Tomka Bagińskiego, studia Platige Image oraz...
Muzeum Powstania Warszawskiego. Uznaliśmy, że sierpień będzie
najlepszym momentem na zamieszczenie tej informacji, która
chociaż nie jest bezpośrednio związana z zagadnieniami CAD, to
jednak powinna wzbudzić zainteresowanie, poza oczywistymi
względami - także z powodu szerokiego zakresu wykorzystania
możliwości animacji 3D...
I faktycznie, jak widać chociażby z galerii prac dostępnej na
stronie
www.platige.com, rozpoczęto prace nad pełnometrażowym
filmem o Powstaniu Warszawskim „HARDKOR 44”. Tomek Bagiński,
twórca nominowanej do Oscara „Katedry”, przygotowuje wraz ze
studiem Platige Image na zlecenie Muzeum Powstania
Warszawskiego film, który zostanie zrealizowany w technice, w
jakiej powstawały ekranizacje słynnych komiksów „300” oraz
„Sin City”. Wystąpią w nim prawdziwi aktorzy, a świat filmowy
zostanie stworzony przy pomocy technik komputerowych.
Projekt „HARDKOR 44”
zawiera wszystkie elementy niezbędne do stworzenia
wielowymiarowej, wartkiej i poruszającej do głębi produkcji
filmowej.
– Doświadczenie i dotychczasowy dorobek Muzeum Powstania
Warszawskiego w połączeniu z dokonaniami reżysera i jego
współpracowników gwarantują powodzenie tego wyjątkowego
projektu – powiedział Piotr Śliwowski, koordynator projektu „HARDKOR
44” ze strony Muzeum Powstania Warszawskiego.
W filmie „HARDKOR
44” Powstańcy będą piękni, uśmiechnięci, uzbrojeni w różne
rodzaje broni, dziewczęta młode i odważne. Wszyscy mają
przypominać bohaterów z amerykańskich komiksów. Niemcy
walczący z Powstańcami to postacie przypominające cyborgi i
wynaturzone potwory-roboty. Dlaczego przyjęto taką konwencję?
O tym w streszczeniu scenariusza za chwilę. Ale dzięki
animacji komputerowej uda się stworzyć opowieść z niezwykłymi
efektami specjalnymi, która zainteresuje młodego odbiorcę.
– Powstanie
Warszawskie to temat przez filmowców niedotykany od lat, choć
rozmaite projekty również od dawna były wielokrotnie
zapowiadane. Potencjał filmowy tego wydarzenia jest ogromny, i
szkoda, że ciągle niewykorzystany. Liczę na to, że wcześniej
czy później produkcja podnosząca temat Powstania dojdzie do
skutku, ale w międzyczasie chciałem się podzielić projektem,
który też o ten temat zahacza, jednak w sposób nieco nietypowy
– powiedział w trakcie konferencji reżyser Tomasz Bagiński.–
Od wielu lat chodzę z myślą o zupełnie innym niż te
tradycyjnie przyjęte, sposobie filmowania i opowiadania
ważnych wydarzeń z historii Polski. W szczególności Powstania
Warszawskiego. Sposobie mogącym zainteresować nie tylko widza
polskiego, ale spokojnie „broniącego się” też w skali świata.
To jest polskie lądowanie w Normandii, nalot Drezna i Pearl Harbor
w jednym. Fantastyczne, filmowe historie mające szanse uwieść
widza z każdego miejsca na ziemi. (...) współczesna widownia
jest otwarta na nowe pomysły i ostatnie lata przyniosły nam na
to parę dowodów. Chciałbym podejść do opowieści z Powstania
Warszawskiego zupełnie inaczej niż zostaliśmy przyzwyczajeni.
Nie na kolanach, chyląc głowę przed ofiarami i smutnym polskim
losem. Nie w brudzie, pokazując beznadzieję zrywu i ponure
śmierci młodych Polaków w kanałach i wypalonych piwnicach.
Chciałbym podejść do tego ta,k jakbym opowiadał pewną
mitologię, trochę odrealniony świat archetypów (...) – dodaje.
Streszczenie
scenariusza
Schyłek lata 1944. Warszawa jest częściowo opanowana przez
Powstańców, Niemcy przegrupowują się. Na rozkaz najwyższych
władz do miasta skierowany zostaje doborowy, eksperymentalny
oddział słynącego z okrucieństwa Wagnera. Oszpecony SS-man ma
za zadanie nie tylko zgnieść opór Polaków, ale przede
wszystkim uczynić z zagłady Stolicy przykład dla innych
okupowanych przez Rzeszę krajów. Tymczasem w ogarniętym
chaosem mieście pojawia się Arnold – były żołnierz, który w
niejasnych okolicznościach zniknął po kampanii wrześniowej.
Kompletuje on ekipę nietypowych specjalistów - są to
przestępcy i outsiderzy, a nawet kolaboranci. Razem z nimi
planuje brawurową akcję, w której stawką są łupy wojenne
należące do samego Wangera.
W rzeczywistości gra
idzie o najwyższą stawkę, a niebezpieczeństwo jest ogromne.
Wanger sprowadził do Warszawy eksperymentalny oddział cyborgów
bojowych, osławione wunderwaffe zdolne do zmiażdżenia Warszawy
i odwrócenia losów wojny. Morderczo precyzyjne maszyny
inicjują nierówną grę z powstańcami. Cel Wangera jest prosty:
zrównać miasto z ziemią.
Ludzie Arnolda nie
spodziewają się starcia z takim przeciwnikiem, zarazem - są
jedynymi, którzy są w stanie takie starcie przetrzymać i
przejąć inicjatywę. Pod gradem kul, podczas starcia z
nieludzkim wrogiem zweryfikują prawdę o sobie…
Więcej informacji, a także galeria
zdjęć, na stronach:
http://hardkor44.pl/
http://www.platige.com/index.php?lng=pl&tu=57
|
Blog monitorowany
przez:
|