| www.swblog.pl & www.cadblog.pl | Strona korzysta z plików cookies m.in. na potrzeby statystyk. Więcej >>>
stronę najlepiej oglądać z wykorzystaniem przeglądarki Chrome w rozdzielczości min. 1024 x 768 (zalecane 1280 x 1024)
|
ostatnie e-wydanie CADblog.pl | w numerze 1-2/2015 | archiwum CADblog.pl |

Blog poświęcony systemowi SolidWorks 3D CAD,     
związany z czasopismem CADblog.pl 
    
 

© Maciej Stanisławski 2009
     
          ul. Pilicka 22, 02-613 Warszawa, tel.: 0602 336 579      
 maciej@cadblog.pl     
2016 rok VIII
    

>> Strona główna | Wiadomości | SWblog | Strefa DraftSight | Ciekawe linki | Publikacje | CADblog | Archiwum CADblog.pl  | CAx Raport |
 


Wydanie aktualne

nr 1-2(19-20) 2015
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


Podręczniki, publikacje tematyczne,
wydawnictwa...

• Podręcznik do SOLIDWORKS 2014

Modelowanie powierzchniowe | Narzędzia do form | Rendering
i wizualizacje...


Wydania archiwalne

numer 1(18) 2014
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


numer 1(17) 2013
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


numer 1(16) 2012
dostępny
w archiwum

numer 1(15) 2011
HD dostępny
w archiwum


numer 4(14) 2010
HD już dostępny
w archiwum


numer 3(13) 2010
HD już dostępny
w archiwum


numer 2(12) 2010
dostępny
w archiwum


numer 1(11) 2010 dostępny
w archiwum


numer 9(10) 2009
już dostępny
w archiwum


numer 8(9) 2009
już dostępny
w archiwum


Wydanie specjalne
numer 7(8) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 6(7) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 5(6) 2009
już wkrótce dostępny
w archiwum


Numer 4(5) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 3(4) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 2(3) 2009
już dostępny
w archiwum



Numer 1(2) 2009
już dostępny
w archiwum


 Numer 0 (1) 2009
– dostępny
w archiwum

 

Wybrane
artykuły związane
z SolidWorks:

Wywiad
z Kishore Bolayakuntla

(na CADblog.pl)

Relacja
z SolidWorks World 2009

(na CADblog.pl)


 


Wtorek, 17.02.2015 r.

SWW2015 – trzy dni o CAD 3D w „pigułce”

Tegoroczna konferencja SOLIDWORKS World 2015, która zgromadziła blisko 6 000 osób (sic!) odbyła się w dniach 8-11.02 w Phoenix w Arizonie. To chyba jeden z moich ulubionych stanów w USA, ze względu na suchy i ciepły klimat. Dość powiedzieć, że gdy u nas termometr za oknem pokazywał temperatury oscylujące wokół zera, to będąc tam można było cieszyć się 28 stopniami i słoneczną pogodą. W lutym! Dlatego jestem zdania, że oglądanie transmisji wydarzenia – nawet na żywo – w bardzo niewielkim stopniu oddaje całą atmosferę konferencji. Bo – parafrazując – SOLIDWORKS World to nie tyle konferencja, nie tyle oprogramowanie, co „stan umysłu”...

 

Maciej Stanisławski


Na skróty: | dzień 1 | dzień 2 | dzień 3 |
• SOLIDWORKS Conceptual Design
• SOLIDWORKS Industrial Design
SOLIDWORKS Top Ten Enhancements Requests
nowości wersji 2016


Kolejny raz udział w tym wydarzeniu brałem podobnie, jak wielu innych Internautów, siedząc przy moim biurku (za oknem deszcz ze śniegiem, za ścianą dzieciaki :)) i śledząc udostępnioną przez organizatora transmisję. Tutaj muszę wrzucić kamyczek, a nawet dwa – do „ogródka” organizatorów: po pierwsze, wielokrotna procedura rejestracji. Cóż z tego, że rejestrowałem się wcześniej, jeśli klikając na link otrzymany w mailu z potwierdzeniem, przekierowywany zostawałem do tego samego formularza i dopiero po jego ponownym wypełnieniu, mogłem cieszyć się transmisją? Niby mały kłopot, ale irytujący.

Po drugie – i tutaj zarzut jest poważniejszy – transmitowany był w zasadzie obraz tylko z kamery pokazującej to, co działo się na scenie. Tymczasem doświadczenie poprzednich lat nauczyło mnie, że aby mieć pełen „ogląd” tego, co istotne, należy śledzić nie tylko scenę, ale także umieszczone za nią ekrany, na których wyświetlane były slajdy prezentacji, dodatkowe materiały filmowe, czy też podsumowania kolejnych fragmentów wystąpień – znakomite ułatwienia w pracy dziennikarzy. Pomocą okazywał się Twitter (#SWW15) – dzięki aktywności dziennikarzy, blogerów, czy też samego zespołu SOLIDWORKS udało się przechwycić część obrazów, które nie były transmitowane.

Na duży plus natomiast zasługuje fakt, że wszystkie sesje generalne można teraz obejrzeć – już jako powtórki. Co więcej, udostępniane były dosłownie kilka godzin po transmisji, także bardzo szybko.

SWW 2015 dzień 1 (#SWW15 day 1)
W zasadzie to dzień drugi, a pierwsza sesja generalna. Konferencja zaczęła się bowiem w niedzielę, wieczornym „eventem” w pawilonie partnerskim; oryginalne zdjęcia z eventu znajdą się zapewne w relacjach polskich VAR SolidWorks, inne (bardziej oficjalne) można także znaleźć na stronie organizatora – DS SOLIDWORKS.

Poniedziałkową „general session” rozpoczął Bertrand Sicot, w kilku słowach (i slajdach) podsumowujący miniony rok działalności firmy, poczynając od wydania SOLIDWORKS 2015, SOLIDWORKS Inspection, przez stworzenie portalu MySolidWorks Professional, do udostępnienia nowego narzędzia, jakim był SOLIDWORKS Mechanical Conceptual (obecnie przemianowany na SOLIDWORKS Conceptual Design, co wydaje się lepiej oddawać istotę tego rozwiązania). Kilka danych liczbowych: ponad 2 mln licencji edukacyjnych na całym świecie, ponad 3 mln aktywnych studentów-użytkowników. Ale istotniejsze było skupienie się na tym, co przynosi dla SW nowy rok...

 

SOLIDWORKS i kilka liczb...

 

Od lewej: Bernard Charles (CEO Dassault Systemes) i Gian Paolo Bassi (CEO DS SolidWorks)

 

Na scenie pojawił się CEO 3DS Bernard Charles, który ciepło pożegnał dotychczasowego szefa SOLIDWORKS – Bertranda Sicota, a przedstawił nowego, którym od tej pory jest Gian Paolo Bassi. Warto wspomnieć, że Gian Paolo Bassi był wcześniej dyrektorem działu R&D (badań i rozwoju/wdrożeń) w SOLIDWORKS.

– Co to oznacza dla DS SolidWorks? Może trochę więcej włoskiego stylu w sposobie prowadzenia biznesu i bardziej emocjonalną więź z użytkownikami – żartował Bernard Charles.

Bernard Charles podkreślał także znaczenie platformy 3DEXPERIENCE, która ma stanowić odpowiedź na wyzwania stawiane przed współczesnymi inżynierami...

Moją uwagę zwrócił wątek związany z krajami rozwijającymi się, poruszony przez nowego CEO SolidWorks. Gian Paolo Bassi, na przykładzie Ruandy, zwrócił uwagę na znaczenie, jakie mają inwestycje w nowe technologie, w edukację, które procentować będą w przyszłości i dadzą kolejnym pokoleniom większe szanse na osiągnięcie gospodarczej konkurencyjności. Podkreślił także, iż obecnie w rządzie Ruandy znajduje się bardzo wiele kobiet i zasugerował, że to właśnie one mają wpływ na obecną „technologiczno-przyszłościową” politykę kraju (wątek płci pięknej i jej związku z nowymi technologiami będzie się jeszcze pojawiał w czasie tegorocznej konferencji).
W obecnym świecie ludzie powszechnie korzystają z wielu „inteligentnych” i wielozadaniowych urządzeń, smartphone'ów, urządzeń mobilnych i w zasadzie przez cały czas pozostają ze sobą w łączności. Co więcej, wzrasta zapotrzebowanie na możliwość dostępu do sieci praktycznie zewsząd, z każdego miejsca, w którym się znajdujemy. Jak duże znaczenie ma to dla współdziałania, pracy zespołowej, wymiany i współdzielenia danych, nie trzeba nikogo przekonywać.

– W całkiem niedalekiej przyszłości potrzebować będziemy platformy, w której ów społecznościowy aspekt będzie jej jądrem, trzonem, wokół którego zbudowane zostaną pozostałe aplikacje – mówił Gian Paolo Bassi. – Żyjemy bowiem w erze wielkiej liczby danych...

Przykładem takiej nowoczesnej aplikacji, w dodatku – pracującej w chmurze (cloud computing), jest nowe „dziecko” DS SolidWorks – SOLIDWORKS Industrial Design, kolejny obok Conceptual Design system pracujący na platformie 3DEXPERIENCE.

 

SOLIDWORKS Industrial Design – nowe rozwiązanie w portfolio DS SolidWorks

 

Kishore Boyalakuntla opowiada o możliwościach tkwiących w narzędziach klasy Industrial Design...

 

Na scenę poproszony został Kishore Boyalakuntla (mój wywiad przeprowadzony właśnie z nim sprzed kilku lat – gdy jeszcze był odpowiedzialny w SolidWorks za CAE – dostępny jest tutaj), dyrektor zarządzania i rozwoju produktu DS SolidWorks. Kishore opowiada m.in. o aplikacji 3D Dashboard i możliwości interakcji między projektantami za jej pośrednictwem, ale – co zasługuje na szczególną uwagę – to on wspólnie z Gian Paolo zademonstrował możliwości nowego systemu SOLIDWORKS Industrial Design (video poniżej, mam nadzieję, że wolno je zamieścić; oficjalnych materiałów w sieci jeszcze nie znalazłem).

 

Krótki film video z pierwszego dnia konferencji, pokazujący możliwości nowego rozwiązania
DS SOLIDWORKS – SOLIDWORKS Industrial Design – na kanale YouTube CADblogTV.pl


SOLIDWORKS Industrial Design
SOLIDWORKS Industrial Design to środowisko projektowania koncepcyjnego nastawione na współpracę zespołów i grup projektowych. Udostępnia zaawansowane możliwości projektowania organicznych kształtów za pośrednictwem cloud computing – od koncepcji po gotowy do dalszej „obróbki” model 3D – niezależnie od tego, gdzie znajdują się członkowie danego zespołu.

Pozbawiony ograniczeń wynikających z niekompatybilności danych, czasu potrzebnego na dokonanie zmian i modyfikacji w już realizowanej koncepcji produktu, niedoskonałości procesów PDM, Industrial Design z założenia oferuje środowisko, które zwiększy wydajność i ułatwi przebieg całego procesu projektowego (więcej o SOLIDWORKS Industrial Design niebawem na SWblog.pl).

Sesję generalną pierwszego dnia konferencji kończyły wystąpienia i prezentacje wybranych firm, korzystających na co dzień z rozwiązań DS SolidWorks... Zainteresowanych odsyłam do relacji na firmowym blogu SolidWorks.


SWW 2015 dzień 2 (#SWW15 day 2)
Druga sesja generalna to korowód ważnych postaci związanych z SolidWorks (Suchit Jain, Monica Menghini, Richard Doyle) i – w szczególności – ze społecznością SolidWorks. Tradycyjnie tego dnia przyznawane są „Community Award” i nagrody dla najlepszych liderów grup użytkowników SolidWorks.

 

Marie Planchard (DS SolidWorks)

 

Drugiego dnia nie mogło także zabraknąć Marie Planchard, dyrektor ds. edukacji i społeczności SolidWorks. Nawiązała do wczorajszych wypowiedzi w kontekście potrzeby zatrudniania i kształcenia większej liczny kobiet w dziedzinach związanych z inżynierią (na pewno ten postulat spotka się z uznaniem studentów np. politechnicznych kierunków mechanicznych ;), pamiętam, że z mojego rocznika maturzystów, z typowo męskiej klasy o profilu mat-fiz tylko jedna koleżanka zdawała na politechnikę – i to z powodzeniem). Podzieliła się też – nieprzypadkowo – pewnym wspomnieniem ze swojego dzieciństwa...

– (…) Kiedy byłam małą dziewczynką, zdarzało mi się budować z tatą modele samolotów... A także bawić się z nim torem samochodzikowym – opowiadała Marie. Dlaczego? W ten sposób zwróciła uwagę, jak wydarzenia z dzieciństwa, a także... przedmioty związane z tym okresem, wywierają wpływ na nasze późniejsze życie, także zawodowe. I zaprosiła na scenę Bettinę Chen...

 

Bettina Chen (Roominate)

 

Roominate – zabawki dla dziewczynek?
Bettina Chen jest szefową i współzałożycielką firmy Roominate, która zajmuje się projektowaniem kreatywnych zabawek dla dziewczynek. To nie tylko domki dla lalek, zabawa którymi sprowadza się do ustawiania mebelków i poruszania lalkami, misiami etc. Tutaj dziewczynki mają możliwość budowania z elementów/klocków etc. własnych mebli, urządzania własnego rozkładu budynku, czy wreszcie wyposażania go w działające urządzenia mechaniczne/elektryczne. Jest to istotnie ciekawe podejście, znane już jednak z wcześniejszych działań takich potentatów, jak chociażby LEGO, oferującego serie klocków zaprojektowanych z myślą o dziewczynkach.

 

 

Faktem jest jednak – co podkreślała Bettina – że zdecydowana większość zabawek dla dziewczynek nie ma w zasadzie żadnego związku z nowoczesnymi technologiami, nie pomaga rozwijać technicznej kreatywności, czy inżynierskiego zmysłu. Cóż, zarówno Bettina, jak i sama Marie Planchard stanowią przykłady kobiet bardzo zaangażowanych w inżynierię :) i chyba nie przeszkadzał im w tym zbytnio brak „kreatywnych” zabawek. Możliwe jednak, że zmiana w tym obszarze sprawi w przyszłości, iż na kierunkach inżynierskich pojawi się więcej przedstawicielek płci pięknej.


Bezpłatne CSWA
Suchit Jain przedstawił nowości na portalu My.SolidWorks.com – można tam znaleźć już ponad 500 sesji treningowych, podnoszących umiejętności osób korzystających z SOLIDWORKS, narzędzie do wymiany danych i współpracy w chmurze, jakim jest MySolidWorks Drive, pytania i odpowiedzi z forów poświęconych oprogramowaniu CAD 3D i wiele innych. Zaprezentował także nowości, jaką jest MySolidWorks Manufacturing Network – portal skupiający nie tylko projektantów, ale także wytwórców, firmy i osoby dysponujące rozwiązaniami druku 3D, CNC, SheetMetal, technologiami tłoczenia i wtrysku etc. Z założenia ma to ułatwić wdrożenie pomysłów w życie i zapewne w USA sprawdzi się doskonale (My.SolidWorks.com/mfg).

 

MySolidWorks Manufacturing Network

 

Jako bonus, gratyfikację etc., z okazji odbywającej się konferencji MySolidWorks oferuje bezpłatnie wszystkim zainteresowanym kursy przygotowujące do certyfikatu CSWA – oferta obowiązuje do 31 marca br. Aby skorzystać z oferty, należy dokonać rejestracji, ukończyć kurs i otrzymać kod upoważniający do bezpłatnego egzaminu na CSWA.

Suchit zapowiedział także nową bibliotekę on-line 3DCC (3DContentCentral), w której dostawcy OEM, producenci różnego rodzaju podzespołów, komponentów, normaliów etc. mogą zamieszczać modele 3D i rysunki 2D oferowanych rozwiązań. Doświadczenie podpowiada, że w 80% przypadków użytkownicy, którzy zapoznali się z ofertą danego producenta w takiej elektronicznej postaci, decydują się później na zakup właśnie u niego.

Astrobotics
Czy z pomocą SolidWorks można myśleć o podboju przestrzeni kosmicznej? Okazuje się, że tak, można także sięgnąć po nagrody Google Lunar XPrize – m.in. za projekt wykonania łazika księżycowego, dostarczenia go na księżyc, a w przyszłości – przygotowania także nowej załogowej misji na księżyc. Więcej o pomysłach Astrobotic można znaleźć tutaj: https://www.astrobotic.com/. Polecam gorąco nie tylko fanom Gwiezdnych Wojen :).

 

Lądownik GRIFFIN to tylko jeden z projektów realizowanych przez ASTROBOTIC...

 

Future...
Tą sesję generalną zakończyło wystąpienie dr Michio Kaku, który uznany został przez redakcję New York Times za jednego ze 100 największych myślicieli i wizjonerów naszych czasów (hmm... nawiasem mówiąc, na tej liście znalazła się także... Madonna :D ).

 

Dr Michio Kaku i jego wizja niezbyt odległej przyszłości...

 

Internet wszędzie i nigdzie... wizja zdigitalizowanego świata przyszłości, wirtualnego świata 3D
na pograniczu rzeczywistości


– Obecnie zwykły telefon/smartfon dysponuje większą mocą, niż cały program wysłania człowieka na księżyc realizowany w latach 60. w NASA – dr Kaku podkreślał ogromny potencjał tkwiący w informatyce i elektronice, i w równolegle przebiegającym postępie w tych dziedzinach.

Przedstawił także swoją wizję przyszłości, w której... „Internet” i „komputer” jako pojęcia znikną z języka, gdyż będą obecne „wszędzie i nigdzie”. Aby korzystać z zasobów sieciowych, nie będą potrzebne tablety, tylko np. inteligentne okulary (rozwojowe wersje współczesnych Google Glass, czy Microsoft HoloLens), powszechna digitalizacja życia doprowadzi do tego, że w zasadzie będziemy cały czas „podłączeni” do sieci, „on-line” w realu.

Dr Kaku zakłada, że pierwsze użycie na szeroką skalę sztucznej inteligencji służyć będzie m.in. do wyszukiwania i selekcjonowania potrzebnej informacji w Internecie... W nowoczesnym społeczeństwie przeszłości tak będziemy poszukiwać informacji na temat zdrowia, sytuacji prawnej etc. Zadając pytanie i uzyskując odpowiedź od elektronicznego, mniej lub bardziej wirtualnego asystenta...

Zachęcam do obejrzenia całego wystąpienia dr Michio Kaku, chociaż niestety zarejestrowane zostało bez części wyświetlanych slajdów – poniżej ich niewielka próbka...

 

Inteligentne, multimedialne soczewki zamiast HoloLens i Google Glass?

 

Zrewolucjonizowany transport lotniczy?

 

Wirtualni „robo-doktorzy”, „robo-prawnicy” i „robo-inzynierowie”... Czy będą też „robo-dziennikarze”
i „robo-blogerzy”?

 

Na zakończenie dodam informację, że ponad 200 uczestników konferencji uzyskało tego dnia certyfikaty CSWP i CSWA... Może wreszcie ja spróbuję swoich sił, korzystając z bezpłatnego kodu z MySolidWorks.com?


 

SWW 2015 dzień 3 (#SWW15 day 3)
Najbardziej wyczekiwana sesja: prezentacja listy 10. najbardziej wyczekiwanych usprawnień w SOLIDWORKS, a także – zapowiedź nowości wersji 2016! Tego dnia zazwyczaj poznajemy także zwycięzców konkursu ModelMania. Ale po kolei...

• Lista Top Ten Enhancements Requests – tutaj
• Nowości SOLIDWORKS 2016 – tutaj

 

Ten dzień, ostatni dzień konferencji SolidWorks World 2015, rozpoczął Gian Paolo Bassi. Podzielił się z uczestnikami swoimi refleksjami dotyczącymi wieczornych „eventów” i przedstawił „keynote speakera” zaproszonego specjalnie na trzeci dzień konferencji – był nim inżynier, designer Jinsop Lee, który zaprezentował nietuzinkowe podejście do projektowania, a przede wszystkim – zapoznał uczestników ze swoją teorią „pięciu zmysłów”.

 

Jinsop Lee (Linno) i jego teoria pięciu zmysłów w procesie projektowym...

Tak wygląda „aktywność, zaangażowanie pięciu zmysłów” podczas jazdy motocyklem...

 

I tutaj mała dygresja: tak właśnie dzieje się przy przekazywaniu relacji niejako „z drugiej ręki”: Jinsop Lee zatrudniony jest w firmie Linno, a nie – Lenovo – jak mogło wynikać z moich tweetów; zmyliła mnie prezentacja bezpośrednio poprzedzająca wystąpienie Jinsopa (Lenovo było platynowym sponsorem SWW 2015). Ad meritum:

Od momentu, kiedy jako dziecko po raz pierwszy zbudował model X-Winga z klocków Lego, nie posiłkując się przy tym żadną instrukcją, Jinsop zrozumiał, że... nie ma konieczności podstępowania zgodnie z instrukcją wyciągniętą „z pudełka”. I że odnosi się to nie tylko do budowania z klocków, ale w szczególności do wielu dziedzin inżynierii. Stało się to jego życiową filozofią i kierując się nią, stał się multidyscyplinarnym projektantem i autorem teorii pięciu zmysłów w procesie projektowania (link tutaj).

 

Jinsop Lee żartował, że jego podejście do projektowania nadal jest bardziej „analogowe”,
bo gwarantuje większe odczuwanie zmysłowe procesu projektowego

 

– Powinniśmy pamiętać, że zawsze projektujemy z myślą o doświadczeniu użytkowników końcowych – podkreślał Jinsop. – Nie jestem jedynym, który nadal preferuje projektowanie w stylu „analogowym” – żartował, wyrażając przy tym nadzieję, że DS SOLIDWORKS opracuje kiedyś takie narzędzie projektowe, które pozwoli zaangażować w proces projektowania wszystkie pięć zmysłów (sic!) i w ten sposób sprawi, że on sam stanie się bardziej kreatywny...

„Leżenie w łóżku nie jest rozwiązaniem...”
Eyal Dadush przedstawił niezwykłą historię inżyniera, który na skutek wypadku samochodowego został sparaliżowany od szyi w dół. Sefi Udi – bo o nim mowa – uznał, że „leżenie w łóżku” to nie rozwiązanie i postanowił nie użalać się nad swoim losem, tylko dać z siebie tak wiele, jak tylko będzie to możliwe. Udało się z pomocą SOLIDWORKS, Sefi Udi jest chyba jedyną osobą na świecie, która projektuje w CAD 3D posługując się jedynie... ustami, a wykorzystując do tego urządzenia – w zasadzie interfejsy – samodzielnie (chciałem napisać: „własnoręcznie”...) zaprojektowane. Niezwykłe, inspirujące i pokazujące, jak daleko można przesunąć bariery, własne ograniczenia. Polecam materiał video (link tutaj).

 

Sefi Udi, sparaliżowany inżynier pracujący w SolidWorks, był obecny na konferencji...

 

Model Mania 2015
Skoro mowa o kolejnej edycji tego projektowego konkursu, to wiadomo, że na scenie musi pojawić się Mark Schneider, który nie tylko przedstawi tegorocznych laureatów, ale także – zademonstruje, w jaki sposób najszybciej i najefektywniej można zrealizować zadanie konkursowe. Jak deklaruje wielu uczestników wydarzenia, jest to jeden z ciekawszych i bardziej wyczekiwanych momentów każdej konferencji.

 

Tegoroczne zadanie konkursu Model Mania...

 

– Gdy patrzę na to, jak Mark Schneider demonstruje rozwiązanie zadania, czuję się jak dziecko – pisał na Twitterze jeden z użytkowników SOLIDWORKS...

 

Top Ten Enhancements Request
Długo wyczekiwana lista Top Ten przestała być tajemnicą. Od wielu lat kolejne edycje SOLIDWORKS zawierają szereg usprawnień, będących efektem postulatów zgłaszanych przez dotychczasowych użytkowników. Tak było w ubiegłych latach, podobnie – w tym roku.
W październiku 2014 roku rozpoczęto przyjmowanie zgłoszeń – pomysłów na najciekawsze, najbardziej wyczekiwane usprawnienia w SolidWorks. Zgłoszono ich (w ciągu dwóch miesięcy) blisko 900, spośród których wybrano w drodze głosowania 10. najbardziej wyczekiwanych. I z pewnością znajdą się one w najnowszej wersji SW2016.

Tegoroczną listę „Top Ten” przedstawił Bruce Holway (dyrektor działu R&D)
i wygląda ona następująco:

10. Możliwość definiowania kilku kątów (kierunków) w jednym poleceniu pochylenia,

9. Optymalizacja topologiczna (metoda Tosca – chyba bazująca na możliwościach Simulii – przyp. redakcji),

8. Możliwość tworzenia szyku w dwóch kierunkach,

7. Możliwość wyboru wewnętrznych pętli na wybranych (tj. zaznaczonych) płaszczyznach,

6. Możliwość dodania na stałe domyślnych/wnioskowanych relacji w szkicu,

5. Wyświetlanie konkretnego detalu powodującego błędy w geometrii/rysunku,

4. Większe lub skalowalne okno listy wyboru,

3. Eksport fragmentów arkusza blachy (ze złożenia) w rozkroju (stan rozłożony) do formatu 2D (DXF, DWG),

2. Dwukierunkowe wyciągnięcie po ścieżce,

1. Wsparcie dla geometrii o grubości „0 mm”...

 

Nowości w wersji 2016
I na zakończenie (podobnie jak w ubiegłych latach podane w konwencji humorystycznej, ale tym razem pracownicy DS SolidWorks wcielili się w rolę... podróżników występujących w programie przyrodniczym, opisującym życie w... biurze projektowym) – przegląd nowości, których (oprócz listy „Top Ten”) możemy spodziewać się w SOLIDWORKS 2016.

 

Trzeba sporo fantazji, dystansu i poczucia humoru, by w taki sposób opowiadać o pracy inżynierów
i nowościach w oprogramowaniu :D

 

A wśród nowości znalazły się m.in.:

• SOLIDWORKS PDM Standard,

• Dodatkowy folder Toolbox (często wykorzystywane komponenty),

• Możliwość kopiowania kilku elementów razem z wiązaniami,

• Praca w chmurze i współpraca SOLIDWORKS z aplikacjami z platformy 3DExperience,

• Nowy interfejs użytkownika, wielkość ikon i tekstu dopasowana automatycznie do ustawień systemu operacyjnego,

• Ukrywanie/pokazywanie i wybieranie płaszczyzn odniesienia jednym przyciskiem,

• Łatwe użycie płaszczyzn odniesienia lub powierzchni do ustalenia kierunku/położenia szyku,

• Szybkie zaznaczanie kilku wewnętrznych pętli na danej powierzchni,

• Dokładniejsza edycja kształtu splajnów,

• Szybsze i łatwiejsze manipulowanie zespołami ruchomych elementów,

• Podgląd siatki mesh (i rezultatów symulacji/analiz) na przekrojach detalu,

• Ulepszone spłaszczanie skomplikowanych powierzchni (z otworami), krzywych na powierzchni etc.

• Uproszczone i udoskonalone nanoszenie adnotacji, „baloników” itp. w dokumentacji 2D...

Więcej o nowościach SW2016 niebawem na SWblog.pl.

Na zakończenie nowy CEO DS SolidWorks, Gian Paolo, pożegnał serdecznie uczestników tegorocznej konferencji
i zaprosił wszystkich za rok... tym razem do Dallas w Texasie.

(ms)

Nowości wersji 2016 na blogu SolidWorks (link tutaj)

O SOLIDWORKS Industrial Design tutaj

 

Blog monitorowany przez:

 
 
 
 
 

 

 


© Copyright by Maciej Stanisławski. Publikowane materiały są objęte prawem autorskim.
Przedruk materiałów w jakiejkolwiek formie tylko za wcześniejszą zgodą autora.  
webmaster@skladczasopism.home.pl. Opracowanie graficzne: skladczasopism@home.pl
SWblog.pl jest częścią serwisu CADblog.pl – tytułu prasowego  zarejestrowanego  w krajowym rejestrze dzienników i czasopism
na podstawie postanowienia Sądu Okręgowego Warszawa VII Wydział Cywilny rejestrowy Ns Rej. Pr. 244/09
z dnia 31.03.2009 poz. Pr 15934