Wtorek, 17.02.2015 r.
SWW2015 – trzy dni o CAD 3D w „pigułce”
Tegoroczna konferencja
SOLIDWORKS World 2015, która zgromadziła blisko 6 000 osób
(sic!) odbyła się w dniach 8-11.02 w Phoenix w Arizonie. To
chyba jeden z moich ulubionych stanów w USA, ze względu na
suchy i ciepły klimat.
Dość
powiedzieć, że gdy u nas termometr za oknem pokazywał
temperatury oscylujące wokół zera, to będąc tam można było
cieszyć się 28 stopniami i słoneczną pogodą. W lutym! Dlatego
jestem zdania, że oglądanie transmisji wydarzenia – nawet na
żywo – w bardzo niewielkim stopniu oddaje całą atmosferę
konferencji. Bo – parafrazując – SOLIDWORKS World to nie tyle
konferencja, nie tyle oprogramowanie, co „stan umysłu”...
Maciej
Stanisławski
Na skróty: |
dzień 1 |
dzień 2 |
dzień 3 |
• SOLIDWORKS Conceptual Design
• SOLIDWORKS Industrial Design
•
SOLIDWORKS Top Ten Enhancements Requests
•
nowości wersji 2016
Kolejny raz udział w tym wydarzeniu brałem podobnie, jak wielu
innych Internautów, siedząc przy moim biurku (za oknem deszcz
ze śniegiem, za ścianą dzieciaki :)) i śledząc udostępnioną
przez organizatora transmisję. Tutaj muszę wrzucić kamyczek, a
nawet dwa – do „ogródka” organizatorów: po pierwsze,
wielokrotna procedura rejestracji. Cóż z tego, że
rejestrowałem się wcześniej, jeśli klikając na link otrzymany
w mailu z potwierdzeniem, przekierowywany zostawałem do tego
samego formularza i dopiero po jego ponownym wypełnieniu,
mogłem cieszyć się transmisją? Niby mały kłopot, ale
irytujący.
Po drugie – i tutaj zarzut jest
poważniejszy – transmitowany był w zasadzie obraz tylko z
kamery pokazującej to, co działo się na scenie. Tymczasem
doświadczenie poprzednich lat nauczyło mnie, że aby mieć pełen
„ogląd” tego, co istotne, należy śledzić nie tylko scenę, ale
także umieszczone za nią ekrany, na których wyświetlane były
slajdy prezentacji, dodatkowe materiały filmowe, czy też
podsumowania kolejnych fragmentów wystąpień – znakomite
ułatwienia w pracy dziennikarzy. Pomocą okazywał się Twitter
(#SWW15) – dzięki aktywności dziennikarzy, blogerów, czy też
samego zespołu SOLIDWORKS udało się przechwycić część obrazów,
które nie były transmitowane.
Na duży plus natomiast zasługuje
fakt, że wszystkie sesje generalne można teraz obejrzeć – już
jako powtórki. Co więcej, udostępniane były dosłownie kilka
godzin po transmisji, także bardzo szybko.
SWW 2015 dzień 1 (#SWW15 day 1)
W zasadzie to dzień
drugi, a pierwsza sesja generalna. Konferencja zaczęła się
bowiem w niedzielę, wieczornym „eventem” w pawilonie
partnerskim; oryginalne zdjęcia z eventu znajdą się zapewne w
relacjach polskich VAR SolidWorks, inne (bardziej oficjalne)
można także znaleźć na stronie organizatora – DS SOLIDWORKS.
Poniedziałkową „general session”
rozpoczął Bertrand Sicot, w kilku słowach (i slajdach)
podsumowujący miniony rok działalności firmy, poczynając od
wydania SOLIDWORKS 2015, SOLIDWORKS Inspection, przez
stworzenie portalu MySolidWorks Professional, do udostępnienia
nowego narzędzia, jakim był SOLIDWORKS Mechanical Conceptual
(obecnie przemianowany na SOLIDWORKS Conceptual Design, co
wydaje się lepiej oddawać istotę tego rozwiązania). Kilka
danych liczbowych: ponad 2 mln licencji edukacyjnych na całym
świecie, ponad 3 mln aktywnych studentów-użytkowników. Ale
istotniejsze było skupienie się na tym, co przynosi dla SW
nowy rok...
SOLIDWORKS
i kilka liczb...
Od lewej:
Bernard Charles (CEO Dassault Systemes) i Gian Paolo Bassi (CEO
DS SolidWorks)
Na scenie pojawił się CEO 3DS
Bernard Charles, który ciepło pożegnał dotychczasowego szefa
SOLIDWORKS – Bertranda Sicota, a przedstawił nowego, którym od
tej pory jest
Gian Paolo Bassi. Warto wspomnieć, że Gian Paolo Bassi był
wcześniej dyrektorem działu R&D (badań i rozwoju/wdrożeń) w
SOLIDWORKS.
– Co to oznacza dla DS SolidWorks?
Może trochę więcej włoskiego stylu w sposobie prowadzenia
biznesu i bardziej emocjonalną więź z użytkownikami – żartował
Bernard Charles.
Bernard Charles podkreślał także
znaczenie platformy 3DEXPERIENCE, która ma stanowić odpowiedź
na wyzwania stawiane przed współczesnymi inżynierami...
Moją uwagę zwrócił wątek związany
z krajami rozwijającymi się, poruszony przez nowego CEO
SolidWorks. Gian Paolo Bassi, na przykładzie Ruandy, zwrócił
uwagę na znaczenie, jakie mają inwestycje w nowe technologie,
w edukację, które procentować będą w przyszłości i dadzą
kolejnym pokoleniom większe szanse na osiągnięcie gospodarczej
konkurencyjności. Podkreślił także, iż obecnie w rządzie
Ruandy znajduje się bardzo wiele kobiet i zasugerował, że to
właśnie one mają wpływ na obecną
„technologiczno-przyszłościową” politykę kraju (wątek płci
pięknej i jej związku z nowymi technologiami będzie się
jeszcze pojawiał w czasie tegorocznej konferencji).
W obecnym świecie ludzie powszechnie korzystają z wielu
„inteligentnych” i wielozadaniowych urządzeń, smartphone'ów,
urządzeń mobilnych i w zasadzie przez cały czas pozostają ze
sobą w łączności. Co więcej, wzrasta zapotrzebowanie na
możliwość dostępu do sieci praktycznie zewsząd, z każdego
miejsca, w którym się znajdujemy. Jak duże znaczenie ma to dla
współdziałania, pracy zespołowej, wymiany i współdzielenia
danych, nie trzeba nikogo przekonywać.
– W całkiem niedalekiej
przyszłości potrzebować będziemy platformy, w której ów
społecznościowy aspekt będzie jej jądrem, trzonem, wokół
którego zbudowane zostaną pozostałe aplikacje – mówił Gian
Paolo Bassi. – Żyjemy bowiem w erze wielkiej liczby danych...
Przykładem takiej nowoczesnej
aplikacji, w dodatku – pracującej w chmurze (cloud computing),
jest nowe „dziecko” DS SolidWorks –
SOLIDWORKS Industrial Design, kolejny obok Conceptual
Design system pracujący na platformie 3DEXPERIENCE.
SOLIDWORKS
Industrial Design – nowe rozwiązanie w portfolio DS SolidWorks
Kishore
Boyalakuntla opowiada o możliwościach tkwiących w narzędziach
klasy Industrial Design...
Na scenę poproszony został
Kishore Boyalakuntla (mój wywiad przeprowadzony właśnie z nim
sprzed kilku lat – gdy jeszcze był odpowiedzialny w SolidWorks
za CAE – dostępny jest
tutaj), dyrektor zarządzania i rozwoju produktu DS
SolidWorks. Kishore opowiada m.in. o aplikacji 3D Dashboard i
możliwości interakcji między projektantami za jej
pośrednictwem, ale – co zasługuje na szczególną uwagę – to on
wspólnie z Gian Paolo zademonstrował możliwości nowego systemu
SOLIDWORKS Industrial Design (video poniżej, mam nadzieję, że
wolno je zamieścić; oficjalnych materiałów w sieci jeszcze nie
znalazłem).
Krótki film
video z pierwszego dnia konferencji, pokazujący możliwości
nowego rozwiązania
DS SOLIDWORKS – SOLIDWORKS Industrial Design – na kanale
YouTube CADblogTV.pl
SOLIDWORKS Industrial
Design
SOLIDWORKS Industrial
Design to środowisko projektowania koncepcyjnego nastawione na
współpracę zespołów i grup projektowych. Udostępnia
zaawansowane możliwości projektowania organicznych kształtów
za pośrednictwem cloud computing – od koncepcji po gotowy do
dalszej „obróbki” model 3D – niezależnie od tego, gdzie
znajdują się członkowie danego zespołu.
Pozbawiony ograniczeń
wynikających z niekompatybilności danych, czasu potrzebnego na
dokonanie zmian i modyfikacji w już realizowanej koncepcji
produktu, niedoskonałości procesów PDM, Industrial Design z
założenia oferuje środowisko, które zwiększy wydajność i
ułatwi przebieg całego procesu projektowego (więcej o
SOLIDWORKS Industrial Design niebawem na SWblog.pl).
Sesję generalną pierwszego dnia
konferencji kończyły wystąpienia i prezentacje wybranych firm,
korzystających na co dzień z rozwiązań DS SolidWorks...
Zainteresowanych odsyłam do
relacji na firmowym blogu SolidWorks.
SWW 2015 dzień 2 (#SWW15 day 2)
Druga sesja generalna to
korowód ważnych postaci związanych z SolidWorks (Suchit Jain,
Monica Menghini, Richard Doyle) i – w szczególności – ze
społecznością SolidWorks. Tradycyjnie tego dnia przyznawane są
„Community Award” i nagrody dla najlepszych liderów grup
użytkowników SolidWorks.
Marie
Planchard (DS SolidWorks)
Drugiego dnia nie mogło także
zabraknąć Marie Planchard, dyrektor ds. edukacji i
społeczności SolidWorks. Nawiązała do wczorajszych wypowiedzi
w kontekście potrzeby zatrudniania i kształcenia większej
liczny kobiet w dziedzinach związanych z inżynierią (na pewno
ten postulat spotka się z uznaniem studentów np.
politechnicznych kierunków mechanicznych ;), pamiętam, że z
mojego rocznika maturzystów, z typowo męskiej klasy o profilu
mat-fiz tylko jedna koleżanka zdawała na politechnikę – i to z
powodzeniem). Podzieliła się też – nieprzypadkowo – pewnym
wspomnieniem ze swojego dzieciństwa...
– (…) Kiedy byłam małą
dziewczynką, zdarzało mi się budować z tatą modele
samolotów... A także bawić się z nim torem samochodzikowym –
opowiadała Marie. Dlaczego? W ten sposób zwróciła uwagę, jak
wydarzenia z dzieciństwa, a także... przedmioty związane z tym
okresem, wywierają wpływ na nasze późniejsze życie, także
zawodowe. I zaprosiła na scenę Bettinę Chen...
Bettina
Chen (Roominate)
Roominate – zabawki dla
dziewczynek?
Bettina Chen jest
szefową i współzałożycielką firmy
Roominate, która zajmuje się projektowaniem kreatywnych
zabawek dla dziewczynek. To nie tylko domki dla lalek, zabawa
którymi sprowadza się do ustawiania mebelków i poruszania
lalkami, misiami etc. Tutaj dziewczynki mają możliwość
budowania z elementów/klocków etc. własnych mebli, urządzania
własnego rozkładu budynku, czy wreszcie wyposażania go w
działające urządzenia mechaniczne/elektryczne. Jest to
istotnie ciekawe podejście, znane już jednak z wcześniejszych
działań takich potentatów, jak chociażby LEGO, oferującego
serie klocków zaprojektowanych z myślą o dziewczynkach.
Faktem jest jednak – co
podkreślała Bettina – że zdecydowana większość zabawek dla
dziewczynek nie ma w zasadzie żadnego związku z nowoczesnymi
technologiami, nie pomaga rozwijać technicznej kreatywności,
czy inżynierskiego zmysłu. Cóż, zarówno Bettina, jak i sama
Marie Planchard stanowią przykłady kobiet bardzo
zaangażowanych w inżynierię :) i chyba nie przeszkadzał im w
tym zbytnio brak „kreatywnych” zabawek. Możliwe jednak, że
zmiana w tym obszarze sprawi w przyszłości, iż na kierunkach
inżynierskich pojawi się więcej przedstawicielek płci pięknej.
Bezpłatne CSWA
Suchit Jain
przedstawił nowości na portalu My.SolidWorks.com – można tam
znaleźć już ponad 500 sesji treningowych, podnoszących
umiejętności osób korzystających z SOLIDWORKS, narzędzie do
wymiany danych i współpracy w chmurze, jakim jest MySolidWorks
Drive, pytania i odpowiedzi z forów poświęconych
oprogramowaniu CAD 3D i wiele innych. Zaprezentował także
nowości, jaką jest MySolidWorks Manufacturing Network – portal
skupiający nie tylko projektantów, ale także wytwórców, firmy
i osoby dysponujące rozwiązaniami druku 3D, CNC, SheetMetal,
technologiami tłoczenia i wtrysku etc. Z założenia ma to
ułatwić wdrożenie pomysłów w życie i zapewne w USA sprawdzi
się doskonale (My.SolidWorks.com/mfg).
MySolidWorks Manufacturing Network
Jako bonus, gratyfikację etc., z
okazji odbywającej się konferencji MySolidWorks oferuje
bezpłatnie wszystkim zainteresowanym kursy przygotowujące do
certyfikatu CSWA – oferta obowiązuje do 31 marca br. Aby
skorzystać z oferty, należy dokonać rejestracji, ukończyć kurs
i otrzymać kod upoważniający do bezpłatnego egzaminu na CSWA.
Suchit zapowiedział także nową
bibliotekę on-line 3DCC (3DContentCentral), w której dostawcy
OEM, producenci różnego rodzaju podzespołów, komponentów,
normaliów etc. mogą zamieszczać modele 3D i rysunki 2D
oferowanych rozwiązań. Doświadczenie podpowiada, że w 80%
przypadków użytkownicy, którzy zapoznali się z ofertą danego
producenta w takiej elektronicznej postaci, decydują się
później na zakup właśnie u niego.
Astrobotics
Czy z pomocą
SolidWorks można myśleć o podboju przestrzeni kosmicznej?
Okazuje się, że tak, można także sięgnąć po nagrody Google
Lunar XPrize – m.in. za projekt wykonania łazika księżycowego,
dostarczenia go na księżyc, a w przyszłości – przygotowania
także nowej załogowej misji na księżyc. Więcej o pomysłach
Astrobotic można znaleźć tutaj:
https://www.astrobotic.com/. Polecam gorąco nie tylko
fanom Gwiezdnych Wojen :).
Lądownik
GRIFFIN to tylko jeden z projektów realizowanych przez
ASTROBOTIC...
Future...
Tą sesję generalną
zakończyło wystąpienie dr Michio Kaku, który uznany został
przez redakcję New York Times za jednego ze 100 największych
myślicieli i wizjonerów naszych czasów (hmm... nawiasem
mówiąc, na tej liście znalazła się także... Madonna :D ).
Dr Michio
Kaku i jego wizja niezbyt odległej przyszłości...
Internet
wszędzie i nigdzie... wizja zdigitalizowanego świata
przyszłości, wirtualnego świata 3D
na pograniczu rzeczywistości
– Obecnie zwykły telefon/smartfon dysponuje większą mocą, niż
cały program wysłania człowieka na księżyc realizowany w
latach 60. w NASA – dr Kaku podkreślał ogromny potencjał
tkwiący w informatyce i elektronice, i w równolegle
przebiegającym postępie w tych dziedzinach.
Przedstawił także swoją wizję
przyszłości, w której... „Internet” i „komputer” jako pojęcia
znikną z języka, gdyż będą obecne „wszędzie i nigdzie”. Aby
korzystać z zasobów sieciowych, nie będą potrzebne tablety,
tylko np. inteligentne okulary (rozwojowe wersje współczesnych
Google Glass, czy Microsoft HoloLens), powszechna
digitalizacja życia doprowadzi do tego, że w zasadzie będziemy
cały czas „podłączeni” do sieci, „on-line” w realu.
Dr Kaku zakłada, że pierwsze
użycie na szeroką skalę sztucznej inteligencji służyć będzie
m.in. do wyszukiwania i selekcjonowania potrzebnej informacji
w Internecie... W nowoczesnym społeczeństwie przeszłości tak
będziemy poszukiwać informacji na temat zdrowia, sytuacji
prawnej etc. Zadając pytanie i uzyskując odpowiedź od
elektronicznego, mniej lub bardziej wirtualnego asystenta...
Zachęcam do obejrzenia całego
wystąpienia dr Michio Kaku, chociaż niestety zarejestrowane
zostało bez części wyświetlanych slajdów – poniżej ich
niewielka próbka...
Inteligentne, multimedialne soczewki zamiast HoloLens i Google
Glass?
Zrewolucjonizowany transport lotniczy?
Wirtualni
„robo-doktorzy”, „robo-prawnicy” i „robo-inzynierowie”... Czy
będą też „robo-dziennikarze”
i „robo-blogerzy”?
Na zakończenie dodam informację,
że ponad 200 uczestników konferencji uzyskało tego dnia
certyfikaty CSWP i CSWA... Może wreszcie ja spróbuję swoich
sił, korzystając z bezpłatnego kodu z MySolidWorks.com?
SWW 2015 dzień 3 (#SWW15 day 3)
Najbardziej
wyczekiwana sesja: prezentacja listy 10. najbardziej
wyczekiwanych usprawnień w SOLIDWORKS, a także – zapowiedź
nowości wersji 2016! Tego dnia zazwyczaj poznajemy także
zwycięzców konkursu ModelMania. Ale po kolei...
• Lista Top Ten Enhancements
Requests –
tutaj
• Nowości SOLIDWORKS 2016 –
tutaj
Ten dzień, ostatni dzień
konferencji SolidWorks World 2015, rozpoczął Gian Paolo Bassi.
Podzielił się z uczestnikami swoimi refleksjami dotyczącymi
wieczornych „eventów” i przedstawił „keynote speakera”
zaproszonego specjalnie na trzeci dzień konferencji – był nim
inżynier, designer Jinsop Lee, który zaprezentował
nietuzinkowe podejście do projektowania, a przede wszystkim –
zapoznał uczestników ze swoją teorią „pięciu zmysłów”.
Jinsop Lee
(Linno) i jego teoria pięciu zmysłów w procesie projektowym...
Tak wygląda
„aktywność, zaangażowanie pięciu zmysłów” podczas jazdy
motocyklem...
I tutaj mała dygresja: tak
właśnie dzieje się przy przekazywaniu relacji niejako „z
drugiej ręki”: Jinsop Lee zatrudniony jest w firmie Linno, a
nie – Lenovo – jak mogło wynikać z moich tweetów; zmyliła mnie
prezentacja bezpośrednio poprzedzająca wystąpienie Jinsopa (Lenovo
było platynowym sponsorem SWW 2015). Ad meritum:
Od momentu, kiedy jako dziecko po
raz pierwszy zbudował model X-Winga z klocków Lego, nie
posiłkując się przy tym żadną instrukcją, Jinsop zrozumiał,
że... nie ma konieczności podstępowania zgodnie z instrukcją
wyciągniętą „z pudełka”. I że odnosi się to nie tylko do
budowania z klocków, ale w szczególności do wielu dziedzin
inżynierii. Stało się to jego życiową filozofią i kierując się
nią, stał się multidyscyplinarnym projektantem i autorem
teorii pięciu zmysłów w procesie projektowania (link
tutaj).
Jinsop Lee
żartował, że jego podejście do projektowania nadal jest
bardziej „analogowe”,
bo gwarantuje większe odczuwanie zmysłowe procesu projektowego
– Powinniśmy pamiętać, że zawsze
projektujemy z myślą o doświadczeniu użytkowników końcowych –
podkreślał Jinsop. – Nie jestem jedynym, który nadal preferuje
projektowanie w stylu „analogowym” – żartował, wyrażając przy
tym nadzieję, że DS SOLIDWORKS opracuje kiedyś takie narzędzie
projektowe, które pozwoli zaangażować w proces projektowania
wszystkie pięć zmysłów (sic!) i w ten sposób sprawi, że on sam
stanie się bardziej kreatywny...
„Leżenie w łóżku nie jest
rozwiązaniem...”
Eyal Dadush
przedstawił niezwykłą historię inżyniera, który na skutek
wypadku samochodowego został sparaliżowany od szyi w dół. Sefi
Udi – bo o nim mowa – uznał, że „leżenie w łóżku” to nie
rozwiązanie i postanowił nie użalać się nad swoim losem, tylko
dać z siebie tak wiele, jak tylko będzie to możliwe. Udało się
z pomocą SOLIDWORKS, Sefi Udi jest chyba jedyną osobą na
świecie, która projektuje w CAD 3D posługując się jedynie...
ustami, a wykorzystując do tego urządzenia – w zasadzie
interfejsy – samodzielnie (chciałem napisać:
„własnoręcznie”...) zaprojektowane. Niezwykłe, inspirujące i
pokazujące, jak daleko można przesunąć bariery, własne
ograniczenia. Polecam materiał video (link
tutaj).
Sefi Udi,
sparaliżowany inżynier pracujący w SolidWorks, był obecny na
konferencji...
Model Mania 2015
Skoro mowa o kolejnej edycji tego projektowego konkursu,
to wiadomo, że na scenie musi pojawić się Mark Schneider,
który nie tylko przedstawi tegorocznych laureatów, ale także –
zademonstruje, w jaki sposób najszybciej i najefektywniej
można zrealizować zadanie konkursowe. Jak deklaruje wielu
uczestników wydarzenia, jest to jeden z ciekawszych i bardziej
wyczekiwanych momentów każdej konferencji.
Tegoroczne
zadanie konkursu Model Mania...
– Gdy patrzę na to, jak Mark
Schneider demonstruje rozwiązanie zadania, czuję się jak
dziecko – pisał na Twitterze jeden z użytkowników SOLIDWORKS...
Top Ten Enhancements Request
Długo wyczekiwana
lista Top Ten przestała być tajemnicą. Od wielu lat kolejne
edycje SOLIDWORKS zawierają szereg usprawnień, będących
efektem postulatów zgłaszanych przez dotychczasowych
użytkowników. Tak było w ubiegłych latach, podobnie – w tym
roku.
W październiku 2014 roku rozpoczęto przyjmowanie zgłoszeń –
pomysłów na najciekawsze, najbardziej wyczekiwane usprawnienia
w SolidWorks. Zgłoszono ich (w ciągu dwóch miesięcy) blisko
900, spośród których wybrano w drodze głosowania 10.
najbardziej wyczekiwanych. I z pewnością znajdą się one w
najnowszej wersji SW2016.
Tegoroczną listę „Top Ten”
przedstawił Bruce Holway (dyrektor działu R&D)
i wygląda ona następująco:
10. Możliwość definiowania kilku
kątów (kierunków) w jednym poleceniu pochylenia,
9. Optymalizacja topologiczna
(metoda Tosca – chyba bazująca na możliwościach Simulii –
przyp. redakcji),
8. Możliwość tworzenia szyku w
dwóch kierunkach,
7. Możliwość wyboru wewnętrznych
pętli na wybranych (tj. zaznaczonych) płaszczyznach,
6. Możliwość dodania na stałe
domyślnych/wnioskowanych relacji w szkicu,
5. Wyświetlanie konkretnego
detalu powodującego błędy w geometrii/rysunku,
4. Większe lub skalowalne okno
listy wyboru,
3. Eksport fragmentów arkusza
blachy (ze złożenia) w rozkroju (stan rozłożony) do formatu 2D
(DXF, DWG),
2. Dwukierunkowe wyciągnięcie po
ścieżce,
1. Wsparcie dla geometrii o
grubości „0 mm”...
Nowości w wersji 2016
I na zakończenie (podobnie jak w ubiegłych latach
podane w konwencji humorystycznej, ale tym razem pracownicy DS
SolidWorks wcielili się w rolę... podróżników występujących w
programie przyrodniczym, opisującym życie w... biurze
projektowym) – przegląd nowości, których (oprócz listy „Top
Ten”) możemy spodziewać się w SOLIDWORKS 2016.
Trzeba
sporo fantazji, dystansu i poczucia humoru, by w taki sposób
opowiadać o pracy inżynierów
i nowościach w oprogramowaniu :D
A wśród nowości znalazły się
m.in.:
• SOLIDWORKS PDM Standard,
• Dodatkowy folder Toolbox
(często wykorzystywane komponenty),
• Możliwość kopiowania kilku
elementów razem z wiązaniami,
• Praca w chmurze i współpraca
SOLIDWORKS z aplikacjami z platformy 3DExperience,
• Nowy interfejs użytkownika,
wielkość ikon i tekstu dopasowana automatycznie do ustawień
systemu operacyjnego,
• Ukrywanie/pokazywanie i
wybieranie płaszczyzn odniesienia jednym przyciskiem,
• Łatwe użycie płaszczyzn
odniesienia lub powierzchni do ustalenia kierunku/położenia
szyku,
• Szybkie zaznaczanie kilku
wewnętrznych pętli na danej powierzchni,
• Dokładniejsza edycja kształtu
splajnów,
• Szybsze i łatwiejsze
manipulowanie zespołami ruchomych elementów,
• Podgląd siatki mesh (i
rezultatów symulacji/analiz) na przekrojach detalu,
• Ulepszone spłaszczanie
skomplikowanych powierzchni (z otworami), krzywych na
powierzchni etc.
• Uproszczone i udoskonalone
nanoszenie adnotacji, „baloników” itp. w dokumentacji 2D...
Więcej o nowościach SW2016
niebawem na SWblog.pl.
Na zakończenie nowy CEO DS
SolidWorks, Gian Paolo, pożegnał serdecznie uczestników
tegorocznej konferencji
i zaprosił wszystkich za rok... tym razem do Dallas w Texasie.
(ms)
Nowości wersji 2016 na blogu
SolidWorks (link
tutaj)
O SOLIDWORKS Industrial Design
tutaj
|